Aquest som jo!

Aquest som jo!
També em sé divertir...

dimarts, 21 de febrer del 2012

Avui, entrada lliure

1. Avui podeu fer una entrada lliure sobre el tema que més vos agradi. Recorda penjar una imatge adient!
El nord-americà Sylvester Howard Roper (1823-1896) va inventar un motor de cilindres a vapor (accionat per carbó) en 1867. Aquesta pot ser considerada la primera motocicleta, si es permet que la descripció d'una motocicleta inclogui un motor a vapor.Wilhelm Maybach i Gottlieb Daimler van construir una moto amb quadre i quatre rodes de fusta i motor de combustió interna en 1885. La seva velocitat era de 18 km / hi el motor desenvolupava 0,5 cavalls.Gottlieb Daimler va usar un nou motor inventat per l'enginyer Nikolaus August Otto. Otto va inventar el primer motor de combustió interna de quatre temps en 1876. El va anomenar «Motor de Cicle Otto" i, tan bon punt el va completar, Daimler (antic empleat d'Otto) ho va convertir en una motocicleta que alguns historiadors consideren la primera de la història. El 1894 Hildebrand i Wolfmüller presenten a Munic la primera motocicleta fabricada en sèrie i amb clars fins comercials. La Hildebrand i Wolfmüller es va mantenir en producció fins a 1897. Els germans russos establerts a París Eugéne i Michel Werner van muntar un motor en una bicicleta. El model inicial amb el motor sobre la roda davantera es va començar a fabricar el 1897.

Motocicleta Derbi. 49 cc. 1966El 1902 es va inventar el Scooter (prové de l'anglès scooter), també conegut com acte butaca, pel francès Georges Gauthier.La escúter és una moto proveïda d'un quadre de comandament de protecció. Va ser fabricada el 1914. Va tenir una gran popularitat, sobretot entre els joves. Incorpora dues rodes de poc diàmetre i un quadre obert que permet al conductor estar assegut en comptes de a cavall. També té una carrosseria que protegeix tots els mecanismes, i ofereix algun petit espai d'emmagatzematge d'objectes petits i d'una roda de recanvi.Són vehicles urbans, encara que també es poden fer viatges llargs. El que destaca en aquest tipus de motos és la comoditat del maneig i facilitat de conducció, i no el desenvolupament de grans velocitats.El 1910 va aparèixer el sidecar, un carro amb una roda lateral que s'uneix a un costat de la motocicleta. Consta d'un bastidor (d'una sola roda) i d'una carrosseria que protegeix al passatger.La motocicleta que ho arrossega, es converteix en un vehicle de tres rodes i la seva conducció es controla mitjançant el gir del manillar, en no poder executar-se la basculació. Ja havia aparegut anys abans, però en bicicletes i amb la proliferació dels vehicles anomenats «utilitaris», a més de la prohibició de la seva fabricació pels governs recentment, ha desaparegut pràcticament de la circulació.

Jawa 350 moto amb sidecar.Després de tornar de la Segona Guerra Mundial (1945), els soldats nord-americans semblaven descontents amb les motocicletes que eren construïdes per Harley-Davidson i Indian.Les motos que havien muntat a Europa eren més lleugeres i més divertides de conduir. Aquests veterans van començar a caminar amb altres ex soldats per a tornar a viure una mica de la companyonia que havien sentit en el servei. Aquests grups es van adonar que les seves motocicletes necessitaven els canvis que Harley no els proporcionava. Així va néixer la Motocicleta Custo.











2. Escriu al mur de "Sota el mateix estel" un tema que et preocupi especialment i comenta'l un poc, intenta crear debat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada